CRM Opleidingen Beeckestijn Business School Special
CRM, Marketing & Sales Opleiding en Training

Binnen een tijdsbestek van 9 colleges behaalt u uw post HBO of postdoctorale diploma op het gebied van bijvoorbeeld Digital Marketing, CRM, Customer Experience, Social Media of Cross Media. Ook organiseert Beeckestijn Business School diverse clinics, die een verdieping vormen op het vakgebied en de laatste trends en ontwikkelingen uitgebreid belichten.

Gratis proefcolleges en clinics

Klik op de links van de betreffende opleiding voor meer informatie. U kunt zich via de informatiepagina kosteloos inschrijven voor een gratis proefcollege of clinic.

Clinic: Zo zet u Twitter effectief in om uw marketingdoelen te behalen

Komt u ook naar de interessante en leerzame clinic over Twitter? Het onderwerp is wat de rol van Twitter kan zijn in uw marketing en communicatie. De clinic wordt verzorgd door Sanneke Boesveldt (verantwoordelijk voor de marketing van Twitter Benelux) en Ashley Vinson (Head of Brand Strategy Twitter Benelux).

 
Lees verder

Clinic: Agile managen

Wat kunt u leren van slimme start-ups en andere succesvolle innovatieve organisaties? Aan de hand van wetenschappelijke inzichten en praktijkvoorbeelden gaat deze clinic in op hoe u uw eigen organisatie agile maakt en te focussen op continue verbetering. U krijgt een concreet antwoord op die uiterst cruciale vraag waar zoveel organisaties mee worstelen: hoe vergroten we onze wendbaarheid?

 
Lees verder

Clinic: De zes bouwstenen voor een klantgerichte strategie in de praktijk

Uit recent onderzoek naar klantgerichtheid blijkt dat de succesvolle organisaties en instellingen investeren op zes deelgebieden. Deze zes bouwstenen voor de ontwikkeling van de strategie en uitvoering van een klantgerichte cultuur vormen het thema van deze clinic. In deze clinic op woensdag 21 september brengt Sydney Brouwer, specialist in klantgerichtheid, de uitkomsten uit het onderzoek en zijn kennis en ervaring als consultant bij TOTE-M samen. Hij deelt de zes bouwstenen en vertelt hij hoe jij de eerste stappen kan zetten richting een klantgerichte cultuur in jouw organisatie.

 
Lees verder

Clinic: Solliciteren & Jobmarketing gaan hand in hand

Het lukraak reageren op vacatures op vacature sites is echt niet meer van deze tijd. De innovatieve sollicitant weet hoe vacatures bekend worden gemaakt en bovenal hoe je via netwerken ‘in het echte leven’ en via online netwerken als LinkedIn, Twitter en Facebook aan de sollicitatietafel komt. Glassdoor wint terrein en de nieuwe innovatieve algoritmen verklaren uit social en big data al zo ongeveer uw toekomst voordat u ook maar boe of bah kunt zeggen.

 
Lees verder

Clinic: Marketing is anders, is LIVE!

Vroeger, ja vroeger… toen was het marketingvak lekker overzichtelijk. Je had de 4P’s (overigens niet van Kotler!), strategieën die vijf jaar mee mochten gaan, de klant deed er niet echt toe en met modellen van Ansoff, Abell&Hammond, GE en Porter’s 5-forces kon je de hele marketingwereld aan… Nu niet meer. Want technologie heeft een enorme invloed gehad op hoe organisaties, markten en klanten denken en doen. Het marketingspel is vrijwel onherkenbaar veranderd. Want als technologie enorm veel mogelijkheden biedt, iedereen op ieder moment bereikbaar is, op ieder device en alles ook nog meetbaar is… waar begin je dan en hoe bepaal je een nieuwe marketingstrategie?

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO Leergang Campagne Management

Het online tijdperk en (autonome) verschuivingen in het oriëntatie- en koopgedrag van consumenten leiden tot campagnes die meer rondom individuele mensen plaatsvinden in plaats van campagnes gericht op grote (doel)groepen. In tegenstelling tot campagnes rondom producten en merken, is het gedrag van mensen hierbij sturend. Maar hoe organiseer je dat als bedrijf? Is het mogelijk om alle verschillende campagnes rondom uw merken, producten, diensten en verschillende afdelingen etc. zo te managen dat u er het maximale uithaalt? Dit vraagt specifieke kennis, kunde en know how op het gebied van campagne management en dit staat centraal tijdens de post-HBO opleiding Campagne Management.

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO & Postdoctoraal Leergang Digital & Online Marketing/NIMA eMarketing

Is er nog een organisatie te vinden die niets doet met digitale en online marketing? De uitdaging nu is om snel te kunnen reageren op nieuwe kansen en ontwikkelingen, binnen de kaders van een heldere en succesvolle digital en online strategie. De kern van de post-HBO opleiding Digital & Online Marketing bestaat uit het ontwikkelen van nieuwe marketingstrategieën en hoe deze concreet en succesvol actiematig zijn uit te voeren. U leert in 9 krachtige colleges over de nieuwe marketingmodellen en hoe een nieuwe digitale en online marketingmix is in te zetten. U gaat werken met nieuwe business-modellen, u ontwikkelt uw eigen digital en online marketingplan, leert van de ervaringen van uw medestudenten, werkt aan leerzame (groeps)cases en interacteert met ervaren docenten.

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO Leergang Sales & Account Management 2.0Management

​Smart selling is waar het omgaat: Op het juiste moment, met de juiste boodschap bij de juiste klant aan tafel zitten. Smart selling is weer een onderdeel van Sales 2.0. Anneke Seley geeft een goede definitie van Sales 2.0: ”Sales 2.0 is een meer efficiënte en effectieve manier van verkopen voor zowel de koper als de verkoper ondersteund door technologie.” De opleiding heeft als doel u met een verfrissende blik naar de eigen sales organisatie te laten kijken waarbij drie belangrijke bouwstenen van sales onder de loep worden genomen.

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO Leergang Customer Service Management

Klanten kunnen kiezen, klanten maken keuzes en rekenen hard met u af. Meestal niet over geld, wel over de kwaliteit van de dienstverlening. Over die kwaliteit gaat deze post-HBO opleiding van Beeckestijn Business School. Succesvolle organisaties hebben ontdekt dat customer service wezenlijk onderdeel is van de bedrijfsstrategie. Deze opleiding geeft organisaties, professionals en managers de juiste kennis en kunde om een goede customer servicestrategie neer te zetten en deze daadwerkelijk te verankeren in de organisatie.

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO Leergang Social Media

De opleiding Social Media bestaat uit 9 vaste colleges. Daarnaast organiseren wij interessante gastcolleges waarin actuele onderwerpen aan bod komen en een bedrijfsbezoek, zodat u een kijkje in de keuken krijgt bij een bureau of bedrijf, toegespitst op de thema's en onderwerpen van uw opleiding. De opleiding Social Media geeft u handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met social media.

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO/kort Leergang Content Marketing & Cross Media

De opleiding Contentmarketing & Cross Media bestaat uit 9 vaste colleges. Daarnaast organiseren wij interessante gastcolleges waarin actuele onderwerpen aan bod komen en een bedrijfsbezoek, zodat u een kijkje in de keuken krijgt bij een bureau of bedrijf, toegespitst op de thema's en onderwerpen van uw opleiding. De opleiding Contentmarketing & Cross Media geeft u handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met contentmarketing en cross media.

 
Lees verder

Proefcollege: Postdoctoraal Leergang Customer Experience en Multichannel Management

De klant wil beleving. Het gaat erom uw merkbelofte waar te maken en klantwensen daarin mee te nemen. Goede producten en diensten zijn een commodity. Daarmee onderscheidt u zich niet meer als bedrijf. Om aanbevelers te creëren moet u in kunnen spelen op de emotionele beleving: 'share of mind’ leidt tot 'share of wallet'. Emotionele betrokkenheid en authentieke interactie zijn het strijdtoneel geworden, in toenemende mate via social media.

 
Lees verder

Proefcollege: Postdoctoraal Leergang Contact Center Management

Veel contact centers groeien van industrieel aangestuurde afdelingen, vaak gezien als kostenpost, uit tot contact centers die waarde creëren voor de klant en organisatie. Ze zijn verantwoordelijk voor de realisatie van een belangrijk deel van de ‘customer experience’ door de contactmomenten met de klant. Het aantal kanalen dat het contact center hiertoe integraal inzet neemt toe; het is lang niet meer de telefoon alleen waar gebruik van wordt gemaakt. De toegankelijkheid en kwaliteit van de contacten verbetert door toepassing van nieuwe geavanceerde technologieën.

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO Leergang Online Marketingcommunicatie

De opleiding Online Marketingcommunicatie bestaat uit 9 vaste colleges. Daarnaast organiseren wij interessante clinics waarin actuele onderwerpen aan bod komen en een bedrijfsbezoek, zodat u een kijkje in de keuken krijgt bij een bureau of bedrijf, toegespitst op de thema's en onderwerpen van uw opleiding. De opleiding Online Marketingcommunicatie geeft u handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met online marketingcommunicatie.

 
Lees verder

Proefcollege: Postdoctoraal Leergang Customer Insight & Marketing Intelligence

Er is de laatste 10 jaar al veel meer informatie beschikbaar gekomen vanuit verschillende gebieden. Dit geeft een enorme impuls aan de mogelijkheden van analyse van klantgedrag waardoor betere marketingstrategieën kunnen worden ontwikkeld. Maar er is meer. De klant is nu in de lead, bedrijven moeten daarop aansluiten. Door een multi-channel benadering, e-commerce, multi-media, social networks, mobile business. Deze activiteiten vragen een wezenlijk andere benadering, organisatie aanpassingen en andere werkprocessen. Klanten en prospects verwachten steeds meer een real time / one-to-one benadering.

 
Lees verder

Proefcollege Korte opleidingen

Regelmatig organiseren wij proefcolleges voor onze korte opleidingen E-mailmarketing, Mobile Marketing, Digital & Webanalytics, Zoekmachinemarketing, Community Management, Usability, Experience & Conversie, Social Media, Content Marketing en Social CRM & Klantgericht Management.

 
Lees verder

Proefcollege: Omnichannel Retail Marketing (post-HBO)

De post-HBO opleiding Omnichannel Retail Marketing is ontwikkeld om bedrijven en ondernemers te helpen om (opnieuw) contact te maken met hun klantendoelgroepen door optimaal gebruik te maken van de diverse beschikbare kanalen. De kern van de opleiding omvat de ontwikkelingen op het gebied van online en social media, maar wel vanuit het perspectief van de consument. De klant staat niet alleen centraal, maar zit zelfs aan het stuur en bepaalt daarmee ook de richting van uw strategie. Vanuit dit bewustzijn is deze opleiding opgebouwd.

 
Lees verder

Proefcollege: Postdoc Leergang CRM 2.0 Strategie & Leiderschap

Steeds meer organisaties hebben CRM op de agenda staan als concept om beter en vooral ook winstgevender met klantmanagement om te gaan. Met de vernieuwde postdoctorale opleiding CRM 2.0 Strategie & Leiderschap krijgt u de toegang tot de beste CRM kennis in Nederland om daar effectief sturing en leiding aan te kunnen geven.

 
Lees verder

Proefcollege: Postdoc Leergang Online Communicatie Strategie & Leiderschap

Wij stellen dat het vakgebied van online communicatie ingewikkelder is geworden om te managen. De moderne en innovatieve communicatieverantwoordelijke heeft kennis van online communicatie en toont leiderschap. Het delen van ervaringen, harde kennis opdoen van de nieuwe ontwikkelingen, leren hoe daaruit werkende strategieën ontwikkeld worden… is de basis van deze opleiding. Het doel is communicatieprofessionals en -managers de laatste ontwikkelingen bij te brengen en hen te helpen deze in de praktijk te implementeren.

 
Lees verder

Proefcollege: Post HBO Leergang Online Corporate Communicatie

Er is een groot tekort aan gedegen kennis over online corporate communicatie waardoor organisaties moeite hebben hun merk en reputatie goed te managen. Door de diversiteit en fragmentatie in online media en kanalen is online corporate communicatie een noodzakelijk aandachtspunt voor u als communicatieprofessional. Daarnaast dwingen continu veranderend consumentengedrag en de invloed van social media organisaties anders te communiceren.

 
Lees verder